söndag 31 augusti 2014

Taiko in Kaxås

Jo ni läste rätt och det var minst sagt häftigt också må jag säga!
Jag som inte ens hade tänkta att åka på inbjudan jag hade fått till en upplevelsekväll i ljusets tecken, trots att trumningen lockade. Som tur var blev jag hämtad. Jag har länge gillat Taiko trumning och fick nu en chans att uppleva det i verkligheten.

Men inte nog med det, först måste jag berätta att för några år sedan kom en kvinna som är konstnär och hennes väninna från Offerdal för att titta på utställningen med mina Tibetanska böneflaggor och det var så vi lärde känna varandra.
Nu visade det sig så att paret, Camilla Carlund Hickman och Andrew Hickman med Taiko-trummorna (som normalt bor i Stockholm) bodde hos denna väninna under sin vistelse här uppe och som om det inte vore nog med det...
kom jag och kvinnan att samtala och kvinnan frågade om min koppling till Göteborg.
Tror ni då inte att hon berättade att hon var född och uppväxt på ön bredvid min hemliga, absolut magiska ö... Ja jag säger då det..

En lördag kväll i Kaxås, Offerdal...

Länk för er som vill veta mer om Taiko i Sverige!


PS! Alla som uppträdde under kvällen var fantastiska. Underbara var tjejerna, grönsaksodlaren som spelade Oboe (tror jag att det var, det liknade klarinett) och tjejen från Dresden som spelade gitarr och sjöng till, fioltjejen. Konsten och konsthantverket som visades och den lokalproducerade maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar