tisdag 5 augusti 2014

En rosa näckros!

Nu behöver jag bara "få tag" i en rosa näckros, sa jag till svärdottern , och en röd förstås, men dom är väldigt ovanliga!
Vad tror ni svärdottern svarade om inte att hon var säker på att hon sett en rosa i förra veckan!!
Naturligtvis blev vi tvugna att åka till näckrosdammen, där hon möjligen hade sett en, som ligger i Kungsbackaskogen i närheten av naturlekplatsen jag byggde för tjugo år sedan för att titta efter.

Det blev en trevlig promenad, bitvis bestående av bokskog och jag fick därtill återse den gamla lekplatsen som numer är väldigt sliten då den inte blivit något vidare underhållen.

Ändå, ett helt gäng pensionärer ute på promenad, satt just för tillfället och fikade vid vindskyddet som också hör till. De berättade att de älskade naturlekplatsen och att de alltid gick dit, sommar som vinter!
Precis vad jag en gång önskat, att alla, unga som gamla, skulle kunna samlas och ha trevligt på en och samma plats!

I den lilla näckrosdammen som var fylld av vita näckrosor fanns det också mycket riktigt en rosa näckros! En enda, men fullt tillräckligt för mig förstås! Tack kära svärdotter!


Ja är det inte helt fantastiskt så säg? Att svärdottern nu råkat vara där i förra veckan och noterat den enda rosa näckrosen? Att jag nu också råkade nämna "näckrosjakten" för henne, kvällen innan hon skulle skjutsa mig till Göteborg... det ni!

2 kommentarer:

  1. Säger till när jag hittat en röd ;)

    SvaraRadera
  2. Underbart, jag väntar t å l m o d i g t! :)

    SvaraRadera