fredag 15 augusti 2014

Spindelbiten!

En av dagarna var jag lite tanklös och gick efter en stor fjäril, barfota in vassen!
Helt plötsligt högg det till på ovansidan av foten och det gjorde så in i h.....e  ont!!
När jag böjde mig ned för att se efter vad som bitit mig, tänkte jag att det kanske var en broms eller något men var inte beredd på att en halvcentimeter stor illsvart spindel skulle sitta där! Det kändes som att jag skulle dö en smula, jag som redan lider av spindelfobi..! Med kraft bakom, sopade jag snabbt bort spindeln från foten, det var inte läge att ta något foto!
Chockad ringde jag äldsta dottern, kan verkligen svenska spindlar bitas? Och så hårt?

Dottern rådde mig att ringa sjukvårdsupplysningen och skulle skicka mig telefonnumret i ett meddelande. Ja jag kan ju ringa om det börjar svullna eller så svarade jag, vilket hon inte höll med om var nån bra idé, för då kunde det ju redan vara för sent....

Den stunden när jag väntade på att hennes meddelandet skulle dyka upp i min mobil och det att foten började svullna.. Ja det var var en riktigt lång stund!
På sjukvårdsupplysningen frågade de om jag hade varit utomlands eller i närheten av någon resväska, vilket jag inte hade. Nu så här i efterhand har jag både läst och hört att det inte är så ovanligt att giftspindlar dyker upp med importerade bilar och båtar. Och med varmare klimatet vi har och får...
Fast vad detta var för slags spindel, det vet jag förstås inte!

Själv hade jag tur, men fick däremot gå omkring med en svullen fot några dagar och idag har jag bara en liten svullnad precis där jag blev biten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar