torsdag 31 oktober 2013

De dödas dag

Är för mig idag den rätta dagen att komma ihåg nära och kära som har gått över till den andra sidan.
"Samhain", "Días de los muertos", dagen då gränsen mellan vår och de dödas värld är som tunnast.
Jag vill minnas dem med ljus och glädje och inte på något annat sätt, mamma, Pia och de andra!
Jag har visat den här bilden tidigare men den är värd att visas igen!
Från Damascus 1990 när mellanbarnen var utklädda och färdiga att fira Halloween på en fest som amerikanarna hade anordnat.
Många länder firar på sina egna vis men en portugis jag lärde känna för några år sedan var väldigt förvånad över att vi inte firar våra bortgångna med glädje och fest. Jag håller med, de är så vi ska minnas dem!

Nicke Nyfiken o Madde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar