fredag 26 september 2014

Synkronicitet

Som jag satt och skrev inlägget om fåglar och mat fick jag ett akutsamtal från Nya Zeeland;
Vad matar man en halvt död och övergiven fågelunge med?
Inte vet jag vad fåglarna har för matvanor där nere men tänkte att det kanske är universellt och gav henne dom råd jag hade (som har fungerat).

Gången innan när yngsta dottern ringde, stod jag och lagade mat då hon började prata om hur hungrig hon var. De hade varit på bio och sett på Ninja-sköldpaddorna och tidigare på morgonen hade jag just sett ett avsnitt med dem. Och på tal om filmer så konstaterade vi båda att Draktränaren 2 var en av de bästa filmerna!

Jag berättade om hur hennes lilla storasyster hade ratat cheesecaken vid senaste besöket hemma, något hon själv älskar! Hon berättade förstås då, att efter bion hade de varit och ätit just cheesecake!

Jag berättade hur jag hade blivit tvungen att fara iväg o köpa mat åt småfåglarna och då berättade hon förstås att hon hade suttit och delat med sig av cheesecaken till fåglarna som dom just hade ätit. Någon hade fräckt nog till och med hoppat upp på hennes assiett!
Snacka om synkronicitet...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar