onsdag 24 september 2014

Matdags

För några dagar sedan kom småfåglarna och talade om att det var dags att börja mata dem igen. Jag fick skynda mig till affären och köpa talgbollar för det var ett herrans liv utanför köksfönstret och på balkongen...

Fina dagar är det underbart att vara högt uppe på en fjälltopp då man har milsvid utsikt, uppe på Åreskutan till exempel, kan man fina dagar se ända in i Norge.
Igår åkte jag med några grannar till stan för att handla och då passade vi också på att äta lunch uppe på Arctura. Den soliga och klara dagen gjorde att jag kunde se de 9 milen hem!
Och faktiskt längre än så, för jag kunde även se de omkringliggande fjällen!



Idag snöar det istället :o och nu behöver jag också få i mig lite mat efter promenaden..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar