fredag 12 september 2014

Schh!

Det här är en hemlis så var snäll och berätta inget för "barnen", eller deras respektive, men i år ska dom få varsin julklapp, en naturtandborste!

Det finns dom som säger att det redan är för sent, men jag tror att det finns hopp för jorden om vi alla börjar ta ansvar idag.
Det behöver inte vara så stora omvälvande saker för även det lilla räknas, om vi alla hjälps åt!

Jag tänker också övertala dem att börja använda fast tvål, i alla fall börja med att byta ut några av handtvättarna.
Att raka sig med tvål går också utmärkt, det vet jag!

Är det inte lite tokigt att bära hem vatten? För att inte tala om all plast som släpas hem? Just plast är inte alls bra för miljön!

Förpackningsindustrin skulle förstås börja skrika om vi alla hjälptes åt så att försäljningen av alla plastförpackningar minskar. Jag har till och med funderat på om dom kan ha bidragit till rädslan för att fasta tvålar skulle vara ohygieniska, bara för att få sälja och tjäna pengar?
Tänk då på alla handtag som vi tar i varje dag, kundvagnar, dörrar...

Fast tvål är inte ohygieniskt! Smutsen som finns i löddret sköljs av och så måste man förstås se till så att tvålen får möjlighet att rinna av i tvålkoppen så att den kan torka upp mellan gångerna.

Alla måste börja ta mer ansvar för miljön, nu idag!

2 kommentarer:

  1. Jag drar mitt "strå" till stacken genom att ha slutat raka mig!

    Ska försöka glömma kommande julklappen :-)

    SvaraRadera
  2. Låter spännande... är det julförberedelser? ;)

    SvaraRadera