söndag 8 juni 2014

Glad i hatten!

Jag har alltid gillat hattar, tycker att det är vansinnigt snyggt både på damer och herrar för det ser så "klätt" ut. På den mycket suddiga bilden här nedan ses jag redan som åttaåring med en hatt på huvudet (Solfjädern jag hade i handen var från Japan, jag var bortskämd som liten med två äldre bröder som seglade jorden runt).

Många stråhattar har jag förbrukat sedan dess men under de senaste åren har jag tyvärr varit utan då jag inte hittat någon ny som har gjort att den känts som "min".
Tills nu och det trots att hattstocken ännu inte är färdig!
Jag har knåpat ihop en egen på frihand! Stärkte den gjorde jag efteråt med trälim utspätt med lite vatten för att brättet ska hålla sig styvt. Tycker själv att den blev ganska fin.
Ja jag säger då de, vad vore livet utan trälim o silvertejp?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar