måndag 23 juni 2014

Dittodatt

Dagen innan hade jag tagit ett foto på grannens bil för att det såg så roligt ut med motorvärmarkabeln inkopplad, men det var förstås mycket kallt! Ändå, det var inte utan att jag gjorde stora ögon när det på midsommarafton började snöa och att det la sig på fjälltopparna...

Fotot tog jag med blixt för att snöflingorna skulle synas.

Fortfarande är det ingen värme men solen är här igen, tack och lov! Detta är faktiskt något som jag har tänkt på i några år, att sommaren har anlänt senare och istället sträckt sig en bit in på hösten. Solen verkar också mycket skarpare och vitare än tidigare, likaså gör månen. Jag tror att detta kanske har att göra med att jordaxeln har flyttat sig. Kanske dags för nya sommar- och vintermånader?

Rönnen blommar!

PS! Blev glad idag när jag hittade ett stort brev med utställningsaffischer från Galleri Utopi. Tusen tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar