måndag 23 december 2013

Strl 37-38 och inga hål!

Kommer ni ihåg när Napoleon säger till Lafayette i filmen Aristocats "Det är snörskor... storlek 42 och en halv... hål i vänstra sulan.... låter det som." ?

Mina kängor är betydligt mindre men knarrade under dem det gjorde det när jag klev iväg genom snön idag och just därför kom jag att tänka på samtalet mellan hundarna när dom befann sig i höstacken.

Inga hundspår men väl rådjursspår såg jag och på exakt samma ställen där jag brukar gå. Jo även ett rävspår. Så därför funderar jag nu på om även rådjur kan känna på lukten var man har gått? Så som hundar gör och nosar sig fram? Jag höll definitivt på att tappa ögonen när jag upptäckte att rådjuret till och med hade använt sig av "portalen"!

6-7 minusgrader och en vacker midvinterdag så jag skyndade mig ut, julstädning och annat ja det får vänta till en annan dag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar