torsdag 19 december 2013

Klockan var strax efter 2

... när jag gav mig ut på en promenad och det var redan skymning!
Tack och lov så vänder det igen om bara två dagar och vi kommer åter att gå mot ljusare tider.
Vintersolståndet, en dag väl värd att fira!

Eftersom det är så mörkt ute måste jag hänga på mig av allt vad som finns här hemma, med ljus och reflexer, för att synas när jag på hemvägen oftast går efter bilvägen. Jag är så till den milda grad "uppklädd" att jag nog mest av allt liknar en julgran... Fast det kanske bara är trevligt så här i juletid?

Appropå granar så var det här första gången jag gick genom skogen efter senaste stormen som tillika också var den våldsammaste. Massor av granar hade blåst omkull men björken den stod kvar och kvar fanns även portalen med sin dörrklocka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar