torsdag 12 september 2013

Idag

Det är ofta det blir som man inte hade tänkt sig..

Efter förra spelningen med trumgruppen bestämde jag mig för att nu får det vara nog.
Jag tycker om att trumma men jag tycker inte om att visa upp mig men vad tror ni... ja igår var jag iväg igen!
Naturligtvis ställer man upp för sina vänner när dom ber om det. Men inte nog med det, snart är det dags igen för årets älgfest!
Ja jag säger då det..

Tidigt efter förra årets upplaga av Konstens Vecka bestämde jag mig för att inte delta i år. Därför åkte jag heller inte på förberedande mötet inför årets som jag var inbjuden till. Tydligen hade dom ändå bestämt att jag skall vara med, vilket jag förstår nu så här i efterhand när jag läst protokollet.
När dom så ringde och bad som allra snällast att jag skulle vara med, -du har ju så mycket material! så gav jag efter.
Så jag har varit hyperstressad nu ett tag (lite mindre nu) för det är inte lång tid kvar och jag kan inte bara slänga ut grejerna. Jag vill presentera det fint så saker måste fixas till, kompletteras och införskaffas!

Idag kände jag mig manglad och dagen efter som jag alltid blir efter en spelning. Bestämde mig för att åka ut och sitta och meditera under solen ett tag då jag behöver krafter.
På vägen ut lyste det alldeles rött från tuvorna jag passerade så naturligtvis var jag också tvungen att plocka lite bär...
Inte så dumt egentligen, ikväll blir det rösti (rårakor), kanske med lite stekt fläsk eller bacon och så förstås, nykokt lingonsylt!

På fjället som syns i bakgrunden, Hottögsfjället, gick jag o yngsta dottern upp en gång. Med oss hade vi Trangiaköket och vi lagade mat där uppe och hade hur mysigt som helst! På samma fjäll för ett par veckor sedan, sköts genom tiderna, Sveriges näst största björn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar