söndag 22 september 2013

I gläntan med den blå björken

Aiaiai, en älg har upptäckt mitt hemliga ställe, gläntan med blå björken.
Det förstår jag av spåren den har lämnat efter sig.

Jag sätter mig ner på "min" stubbe och strax kommer en fågel och sätter sig på en gren och kvittrar uppfordrande så det kanske är bäst att hålla sig på sin vakt..
Detta får mig att tänka på dagen när jag var ute vid sjön och mediterade. När jag för ovanlighetens skull hade en liten bärbar högtalare till mp3n med mig.
Detta bara för att jag inte vill bli överraskad av någon oinbjuden gäst.

När jag skruvade upp volymen till Pink Floyds Shine on.. blev ett par småfåglar väldigt intresserade och kom och satte sig på en sten strax intill. Kände mig nästan som Snövit en stund. Men när jag tog upp kameran för att föreviga stunden flög dom skrämda upp i luften. Svirrade sedan omkring där ovanför.
Och ja, det är så det kanske är, att vissa saker ska man hålla för sig själv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar