lördag 28 april 2012

Idag vid 11-tiden fick jag ett telefonsamtal och det lät som en kinesiska som talade dålig engelska. Jag hade svårt att höra vad hon sa men förstod att jag hade problem med datorn och internet. Lyssnade bara lite (yngsta dottern fick också lyssna) och sen la jag på luren. Får du ett sådant här samtal så lägg bara på! När jag googlade om det efteråt läste jag att man helst också bör stänga av internet en stund. Borde man kanske också polisanmäla? 
Har också hört om någon som vaknade mitt i natten och det var full aktivitet på hans dator som några tagit över. Själv har jag fått fjärrhjälp från sonen nere i södra Sverige (Tack!) men då fick jag godkänna det innan. Det kändes konstigt när muspakaren började röra sig själv över skärmen och även ritade en gubbe. Hur ska det då kännas att vakna av att främmande personer har tagit över datorn? 

Fjärrhjälpens självporträtt 2007

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar