tisdag 3 april 2012

Frågan kvarstår

Har sparat alla inlägg från gamla bloggen och när så mellandottern skickade mig en länk idag så aktualiserades det gamla inlägget från 19/11 2009

Ett äpple om dagen?

Köpte hem ett par av min dotters favoritäpple Granny Smith (min favorit är Cox Orange). Det sista blev bara liggande orört tills jag tog och hängde ut det till fåglarna, som älskar äpplen! Efter ett tag noterade jag att det var orört!? Efter ytterligare en tid plockade jag in äpplet igen och föreläste för dottern att det inte kan vara så nyttigt att äta dessa äpplen och att jag inte kommer att köpa hem Granny Smith igen! Eller så gör du det, svarade dottern, så håller vi oss ungdomliga! Vi blir konserverade!

Nu är det 7 veckor sedan jag köpte hem äpplet och det är fortfarande opåverkat!
Trots flera veckor utomhus och med ett flertal nätter då det varit 8-10 minusgrader, ser äpplet ut så här!

Newton påstås ha kommit på tyngdlagen (gravitationen) med hjälp av ett fallande äpple.
Vi har kommit på mirakelmedlet mot åldrande!
(Och jag har börjat blogga på grund av ett äpple!)

Och folk oroar sig för svininfluensan... 
Länk: Eplet som nektet å dø

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar