tisdag 12 december 2017

Från fossil till.. ?

Ett av tecknen på att man börjar bli gammal är visst att man börjar spara på omslagspapper. Jag har varit gammal väldigt, väldigt länge! Vissa av papperen är bara fina att titta på och vissa andra har blivit till decoupage!

Förr i tiden användes gamla karamellpapper, glanspapper till julgransprydnader och julkorten kunde återanvändas till fina askar och lådor när julen var över! Det var bättre tider då för miljön när man hade det knapert!

Häromdagen ställde jag mig och strök ett tiotal meter omslagspapper, ett papper som hade använts som fyllning/stötdämpare i en försändelse jag fått, jag skulle skicka iväg ett paket. Men allvarligt talat, varför skulle jag gå och köpa en rulle brunpapper när jag redan hade det helt gratis här hemma?

Därför, vill jag härmed ändra titeln på listan "Tecken-på-att-du-börjar-bli-gammal" till
"Fan -vad-smart-och-intelligent-och-miljömedveten-du-är"!

 

Habil kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar