lördag 23 december 2017

En liten tomteberättelse

Så här i juletid!

Önskar så att jag hade tagit en före och efterbild, men det gjorde jag inte, kom på det efter ett tag när  jag redan hade påbörjat mitt arbete för att ge den lilla tomten lite upprättelse. Låter kanske lite knasigt men jag har alltid varit sån att jag gärna vill hjälpa människor och rädda ratade saker.

I den lilla 5 kronors korgen låg den vanskapta tomten tillsammans med garntomtar och annat som sett bättre dagar. Nu var det 50 procents rabatt på priset på det som hade blivit kvar efter att folk hade fyndat inför julen på loppisen.

Några vita grova garn-stumpar var klistrade på tomtens haka. Han var utan hår men hade en luva. Urblekta blå ögon, ja hela tomten var blek. Bara den svart-streckade underläppen syntes väl. Armar och ben var groteska, som svulster och den ena armen var mycket längre än den andra och räckte ända ned till knäna. Nåväl, hans ben var inte så långa de heller!

Men som i allt finns det en kärna, en diamant, och det var den jag såg när jag kände hans fina porslinshuvud i min hand, han fick följa med mig hem!
Nu lagom till jul sitter han här och ser ut att må bra.
Men jag vet, han har en liten hemlighet och kanske just därför ser så väldigt nöjd ut!

God Jul till er alla!


 Tidigare..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar