måndag 23 februari 2015

Vibram brevettato cervino

Nog för att jag sparar på en hel del men jag är ingen riktig samlare (förutom naturmaterial då). Fråga mig därför inte varför jag har kvar dessa gamla pjäxor som jag en gång ärvde efter en kusin som hade gått bort. En vinter när jag var 11-12 år fick jag åka med min stora storebror och hans fru till Jämtland, till Mattmar. Kan ni förstå hur det kändes att kliva av tåget, att anlända till sol, kyla, skogar, vidder, fjäll och massor av snö...?
En av dagarna for vi till Bydalen för att åka i slalombacken och det var då jag hade dessa pjäxor tillsammans med mina längdskidor. Pjäxorna som är tillverkade i Italien är fodrade med mjukt skinn och var då helt underbara att ha på sig! Numer känns det som om dom skulle platsa bättre på ett museum...

3 kommentarer:

  1. Hej, jag skulle gärna vilja köpa dessa om de kan passa en storlek 34-35 ca? MVH Erica

    SvaraRadera
  2. Tack för att du sålde dessa fina pjäxor till mig. Är helt kär i dem <3

    SvaraRadera