fredag 13 februari 2015

Huhu, jag har det!

Skalbaggen kallas faktiskt Huhu beetle fick jag reda på när jag googlade "largest beetle in NZ"!

Jo det är så att jag har fått en inbjudan om en utställning angående trädprojektet jag håller på med och under samtalens gång med brorsan och dottern så uttryckte jag farhågorna om huruvida jag skulle kunna klara av en sådan eftersom jag under lång tid varit i ganska dåligt skick. Huhu-baggen kom med svaret då den är en skadeinsekt i just trä! "The huhu beetle, the largest beetle in New Zealand, infests logs, stumps, dead parts of living trees, and untreated sawn timber".
Självklart tolkar jag det nu som hur viktigt det är att framföra hur viktig skogen är! Att vårda och sköta den med respekt och att jag måste försöka vara med!
Och nu tror ni att jag har blivit alldeles knäpp och det har ni säkert alldeles rätt i!

Imorgon är det Valentin dagen och ett alldeles speciellt litet hjärta fyller då 4 år! Grattis lilla alv-pojken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar