torsdag 12 februari 2015

Mera synkronicitet..

Precis som jag suttit och skrivit ett mejlsvar om tips på loppisställen och sedan gått in i klädkammaren och börjat rota bland tygerna och funnit en tygremsa som jag sparat efter att yngsta dottern klippt bort den för att förkorta en klänning så ringer hon..
Uppspelt och glad att det hade öppnat en secondhand affär där hon bor i södra Nya Zeeland och att hon just hade inhandlat tre stycken fina kjolar (tidigare har hon nog mest föredragit att köpa nytt :o ). När jag berättade att jag suttit och hållit i tygremsan hon klippt bort bara en liten stund tidigare berättade hon att hon saknar den biten då hon tycker att klänningen nu är för kort och att hon saknar att kunna bära den...
Senaste timman har jag också fått tips från två stycken, oberoende av varandra (den ena min bror) om att jag borde börja använda mig av en auktionssajt som är ett bra sätt att dryga ut ekonomin på (vilket jag också har gjort lite då och då under årens lopp).

Därför undrar jag nu, om det kan ha någon betydelse att Nya Zeelands största skalbagge dyker upp under vårt samtal??


Sparade tygremsan
som säkert går att sy dit lite fint igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar