torsdag 20 februari 2014

Om en vacker röd gammal flaska

Den har länge varit ett mysterium för mig, den gamla röda flaskan från Barnängens Tekniska Fabrik som finns här hemma! Jag skulle så gärna vilja veta vad den har använts till en gång? Jag fantiserar om att den kanske har innehållit schampo eller rosenvatten, barnolja kanske..?
Tänk vilken lyx det måtte ha varit i alla fall!
Gjorde ett försök att få reda på mer 
för ett antal år sedan genom att skicka några bilder till Barnängens men fick då tyvärr bara till svar att de inte kände igen flaskan! Happ så var det med det!
Tänkte att de kanske skulle ha varit lite mer intresserade av sin egen historia? :o


Så kom jag på det, att eftersom jag aldrig helt har lyckats släppa tankarna på den gamla flaskan, kanske jag kunde göra ett inlägg här istället. Tänk nu om någon som har mer information om den vackra gamla flaskan råkar läsa detta och kan dela med sig.. Nu är det bara att hålla tummarna!




2 kommentarer:

  1. Jag gissar på Konvaljeparfym eller möjligen Eau de Cologne pour la Noblesse du publique musical :)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas vi får svar så småningom ma petit fille! :)

    SvaraRadera