lördag 8 februari 2014

Kabinettskåpet

Dom som liksom jag tycker om att ge nytt liv till gamla grejer känner säkert igen sig när jag säger att jag har haft något lik i garderoben som vid tillfälle skall fixas till... Som den gamla väggklockan jag fick av min mamma en gång, (som dom aldrig fick till att fungera) den har jag säkert haft i 20-25 år. Jag hade tänkt mig att det skulle bli ett litet barskåp. Själva urverket har jag också sparat då jag tycker det är vackert. Och tur är väl det att det blev sparat, för mellandottern har visat mig vad Steampunk är! Googla ordet och titta på bilderna så får ni se, det är helt fantastiskt vad som kan göras med gamla metalldelar!
Så någon dag så...
Men faktum är att jag har börjat rensa (bara lite) bland saker jag har och tagit tag i saker och ting och försöker samtidigt att göra det ordentligt så det tar tid må jag säga...

Åter till den gamla klockan som jag till och från har varit på väg att slänga. Åtskilliga gånger eftersom det ändå aldrig blir något gjort av den och den bara tagit plats men har alltid ångrat mig i sista sekund. Tills en dag för ett halvår sedan, då tog jag helt sonika och satte igång med arbetet. Limmade, lagade, fixade och trixade. En tunn träskiva som någon hade ratat tog jag vara på och sågade små hyllplan av och turligt nog så hade jag en burk med lite möbelpasta kvar som helt otroligt nog passade exakt i färgen. Den var det bara att stryka på. Och resultatet ja, ett litet kabinettskåp blev jag riktigt, riktigt nöjd med!

"Krusidullen" på toppen av klockan åkte bort
och ersattes också det med en träskiva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar