torsdag 23 februari 2012

Kvinnan med rummet eller Pojken med trumman

Har ni läst eller hört sagan om "Pojken med trumman"? Boken är skriven av David L. Harrison och handlar om en liten gosse som inget hellre ville än att gå ut i vida världen med sin trumma. En dag så marcherade han iväg och slog på sin trumma och fick snart sällskap av en katt. Sen slog också en groda följe och en stor gul hund. Till det kom en ko och en liten brun mus, en häst och en anka  o.s.v. och så känner jag mig med vardagsrummet just nu.
Det är ljust, luftigt och härligt och jag önskar att det kunde förbli så. Men lägenheten är liten och jag kan inte bara sitta och titta ut i ett tomt rum. Jag måste ha något att göra också och till det behövs material. Materialet behöver förvaras och till det behövs utrymme och så leder det ena till det andra...

Vardagsrummet just nu. 
Överkastet som fyndats billigt på loppis en gång har nu funnit sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar