lördag 4 februari 2012

Arbete pågår!

På Tjoloholms slott som ligger några mil söder om Kungsbacka i Norra Halland,  läste jag en gång några väldigt kloka ord i ett av Blanche Dicksons privata rum, "Ett påbörjat arbete är till hälften gjort"! Dessa ord har jag burit med mig sen dess och det stämmer så väl, för visst är det väl så, att det är som mest gruvsamt innan man kommit igång? Denna gång vet jag dock inte om det stämmer... Jag tänker och funderar överhuvud taget alldeles för mycket, nästan så jag slår knut på hjärnan ibland och så hittar jag på alldeles för många projekt. Ofta undrar jag på vad jag gett mig in på och varför jag utsätter mig för detta, men jag måste hitta på nya projekt för att finna meningsfullhet i tillvaron. Ibland är projekten svåra, det är inte lätt med koncentrationssvårigheter att tänka efter före hur man ska gå till väga.

Jag hade en gång ett tallriksställ, inköpt i Danmark, som jag gav bort till någon som blev väldigt förtjust i det. Har ångrat mig lite sen dess och längtat efter ett nytt. Så har jag då gått under flera år och grunnat på hur jag ska kunna fixa ett nytt. För länge sedan har jag gjort några småsaker i luffarslöjd och ståltråd har jag ju, så varför inte försöka göra ett själv? Hmm, arbetet påbörjades i höstas men är absolut inte till hälften gjort! För hur får man till det stadigt, jämnt och att det ska någorlunda bra ut? Detta är inte helt enkelt må jag säga. Men arbetet är i alla fall påbörjat och jag undrar vad min son, som börjat att brygga öl till hobby, ska säga när han ser vad jag hängt på stället till dekoration? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar