tisdag 17 januari 2012

Stiltje

Stormar och snö snö snö men idag lyste solen en liten stund. Sedan ett sprucket bilbatteri. Skulle kunna få en på fall när man vet att man egentligen inte ens har råd till att leva överleva. När man nästan är rädd för att andas. Hur ska man kunna läka med en oro man bär för att inte ens ha till grundläggande behov. Jag sysselsätter mig hela tiden när min kropp tillåter och jag orkar. Nästan frenetiskt ibland för jag orkar inte tänka svåra tankar men jag anstränger min hjärna för att hitta på nya projekt. Projekten håller mig uppe men ibland känns dom tokiga, just nu är det broderistygn. Jag och broderier som inte ens riktigt går ihop...
Tar en promenad och hittar en bok som någon lagt ifrån sig i stationshuset, "Hundra år av ensamhet" av Gabriel Garcia Márques. Känns som en tröst och jag ser fram emot att läsa den. Ska nog börja redan ikväll.
Tar ett andetag i sänder och en stund i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar