söndag 1 januari 2012

Nyårsdagen

Vaknade mjukt upp till underbara toner av något klassiskt stycke jag inte var bekant med men som jag kände att jag bara måste ta reda på mer om. Det visade sig vara en föreställning av Svansjön på Bolsjojteatern i Moskva som visades. Vilken inledning på det nya året, jag fick se så gott som hela föreställningen! Tror att jag har något speciellt förhållande till Svansjön och svanar i allmänhet... Som liten plågade jag mina föräldrar med att ideligen dansa den döende svanen på vardagsrumsgolvet för dom. O vad gärna jag ville dansa balett och Svansjön i synnerhet! Jag har inte kvar så många teckningar från när jag var liten men svanen här på teckningen gjorde jag när jag gick i tvåan. Här är ytterligare ett svanexempel som jag tidigare skrivit om. 
En väninna som ringde igår visste att jag skulle hålla mig hemma och fira nyåret med mig själv. Hon ville önska gott nytt år och undrade om jag i alla fall inte skulle äta något gott? Nej, det hade jag ju inte tänkt mig men så började jag fundera när vi lagt på. Naturligtvis borde jag tänka på mig själv. Dagen var strålande så därför tog jag sparken ner till affären och köpte mig lite räkor att festa på senare. På hemvägen skrev jag en nyårshälsning i snön bredvid vägen så att alla som passerade skulle kunna se det. Hemma igen satte jag mig och började vika lyckostjärnor (som lyckokakor med budskap i) att ge till mina vänner. Det kändes som en fin avslutning på det gamla året och en bra början till det nya! 

2 kommentarer:

  1. Tänkte du inte på att du bott i SVANEHOM när du skrev detta? (hihi)
    /G

    SvaraRadera
  2. Festligt för det gjorde jag inte :)

    SvaraRadera