fredag 9 december 2011

Stamställe?

Häromdagen stod jag och väntade på bussen när jag fick syn på en ekorre på andra sidan vägen lite längre bort. Ekorren hoppade efter en stund fram till vägkanten och fäste blicken rakt på mig och satte fart. Målmedvetet höll ekorren kursen och jag blev då lite orolig och tänkte, hjälp, tänker den anfalla mig eller vad?? Så jag skakade lite på min väska för att göra mig beredd på ekorrattacken men tack vare det vek den av 5-10 cm från min fot. Ekorren stannade upp och tittade lite förvånat på mig innan den fortsatte sin väg åt ett annat håll. Nu efteråt med tanke på rockringsförsöket jag gjorde häromdagen förstår jag vad det handlade om. Rockringen hade ju svårt att hålla sig uppe på obefintliga kurvor (höfterna har tyvärr haft en förmåga att dölja sig under hullet som kommit dom senaste åren) och här stod jag då blickstilla och väntade på bussen. Rak, i mörka kläder och utan kurvor. Jag måste naturligtvis ha liknat en trädstam! Stackars ekorre..

2 kommentarer:

  1. Nämenhej! Det e brorsan som fick tips av Peter kolla annan webbläsare. Nu testar jag Google Crome och då kan jag kommentera din blogg!
    Jösses!
    Ang ekorren så tror jag han backa för han bara såg 2 grenar o så såg han att du va så smal att det inte fanns nånstans å gömma sig...
    kram/G

    SvaraRadera
  2. Härligt att du hittade rätta vägen till slut och underbart att du är en optimist :)

    SvaraRadera