torsdag 10 juni 2021

Pansarplåt i krigsföringen!

Vet inte om jag kan skrika "Victorrrry" ännu, men än så länge har hackspetten "vänt vid dörren" de få gånger han försökt närma sig!
Egentligen ska man inte röra en holk när ett fågelpar väl bestämt sig för att flytta in men nu gällde det livet, om det skulle bli några ungar eller ej.
Förstår att även hackspettar har sina behov men de behöver inte gå på holken jag har till glädje ett par meter ifrån mig!
I alla fall, i några minuter var föräldrarna mycket förvirrade men strax rullade det på som vanligt med matningen av de små (annars hade jag förstås måst plocka bort plåten igen).
Inte heller kan man klä in en holk med metall för då det blir alldeles för varmt men bara lite "pansarplåt" på strategiska ställen verkade också hjälpa som förövrigt hänger mot nordväst!!



Tänker utöka husbeståndet till nästa år men nu ligger jag steget före!



PS! Hackspetten verkar inte gilla mig längre, han skickar högt ut sina varningsläten så fort han ser mig ute på gården, likaså när han kommer till fönstret och får nöja sig med jordnötterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar