torsdag 7 januari 2021

Vilket sammanträffande!

Det var kallt på trettondagskvällen, 27 minusgrader, men vi bestämde oss för att köra en tur ändå och spana efter norrsken. Åkte upp efter Storulvånsvägen en bit och vände sedan bilen och parkerade mot nordost. Det var inget slående norrsken trots att prognosen var betydligt bättre än kvällen innan men fick chans att testa och fota vintergatan i alla fall (nästa gång ska jag ha ett bättre objektiv för det)!

Fick hoppa in i bilen då och då eftersom det var så kallt och då passade jag också på att svara på olika frågor i norrskensgruppen för Jämtland, Härjedalen och Tröndelag som vi har på Facebook.

En familj bestämde sig att åka till Gevsjön, förslaget jag hade lämnat först, de hade varit bort till Fröå/Huså men där hade det varit alldeles för dimmigt.

När vi var på hemväg fick vi syn på familjen utefter vägkanten vid sjön så vi stannade till en liten stund och pratade och jag tog ett foto av dem med norrskenet som bakgrund och de var väldigt nöjda över att få ha sett norrskenet.

Kvinnan berättade att hon hade bott i Luleå men att de nu bodde i Göteborg. En stund senare kom jag på mig att fråga var i Göteborg de bor och då började hon med att...
- jo vi bor vid ett ställe som heter Hagen...
Va, sa jag, där bor min äldsta dotter med familj på ****gången.
Va sa kvinnan, vi bor ju strax ovanför på ****gången, uppe på bergknallen!

Och det visade sig då att mina barnbarn och deras barn måste ha gått samtidigt på Hagenskolan! Lustigt, lustigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar