torsdag 21 januari 2021

Huva!

Det har varit kallt mycket kallt, ner mot 30 minusgrader! Att åka spark när det går lätt på underlaget gör att det behövs skydd för ansiktet! Riktigt tjocka Balaklava-huvor har jag, militärens, men hur kul är det att åka omkring i på byn i en så kallad rånarluva?

Det fick mig att plocka fram en stuvbit i nåt trikåaktigt tyg och göra en test och det blev en glad gubbe! Det fungerade men det kändes som att jag behövde nåt varmare, gärna också lent mot ansiktet!
Jag funderade och så kom jag på långkalsongerna i merinoull jag hade sparat som min yngsta dotter hade när hon var liten. De hade jag inte nänts slänga då de var i mjuk och fin ull!  De skulle bli toppen och så var de inte allt för tunna!

De räckte precis till en tub (hade räckt till en rånarluva med) som täcker kinder och näsrygg och med en öppning för munnen genom att jag vände långkalsongernas ben mot varandra!
Nu håller jag mig varm genom att dra upp tuben och dra ner mössan så att det blir en glipa lagom för att se igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar