fredag 14 februari 2020

Bästa broddarna

Är de jag har hittat på loppis en gång, ser nästan ut som stegjärn och de funkar till och med på blank is! Dock måste man komma ihåg och ta på sig broddarna utomhus för de skär genom allt!
Synd att de inte säljs längre men de är väl för bra då de dessutom går att laga med en rem om så skulle behövas!

Idag var skoterspåret hårt och fint att gå på så broddarna hade väl knappt behövts. Men, man ska inte försöka göra avstickare från spåren, då sjunker man djupt fick jag uppleva!

Borta vid ängen var det mycket trampat av älgar, vilket faktiskt gjorde mig riktigt glad. Älgarna börjar numer bli sällsynta. Dels låter skogsbolagen skjuta bort alldeles för många för att de inte ska skada plantagerna, (nä här snackar vi inte den mångfald) det finns heller inte så mycket riktig skog kvar och de sista, två heta torra somrarna har nog gjort sitt.


Till sist, idag fyller min kära lilla alvpojke 9 år! En pur äkta Valentin minsann, grattis hjärtat!


Ko och fjolårskalv kunde jag konstatera hade traskat runt på ängen
men dessa spår tillhör nog en  riktigt stor tjur!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar