tisdag 18 juni 2019

Crème de la crème, ett Björnmöte under flera minuter!

-Ser du björnen?
Jag tittade upp och såg ett runt björnhuvud sticka upp bakom en sten ca. 50-60 meter bort!
Den här gången hade jag inte kameran i handen som jag brukar men jag hade den med, men var hade jag lagt den?

Det enda jag har önskat mig är att få fota en björn hur suddigt fotot än skulle bli, bara man kan se att det föreställer en björn. Paniken infann sig, skulle den sticka iväg nu när den hade sett oss?

Med skakiga händer rev jag upp ryggsäcken jag hade nån meter bakom mig och plockade upp kameran. Som tur var hade jag gjort inställningar på ett ungefär, slutaren, bländaren och ISOt en kvart tidigare, men här var det ju så mycket skummare inne i buskarna.
Jag borde ha sansat mig och kollat skärpan men så tänker man inte i ett ögonblick som detta, nallen skulle ju kunna försvinna i vilken ögonblick som helst!

Nu när jag sitter och skriver detta blir jag nästan lika darrig som jag var när jag fotade utan en tanke på något annat. Vilken gåva, vilken ynnest att få uppleva en nyfiken ljusbrun nalle med runda gosiga öron som går en liten bit, stannar, går en liten bit till och stannar och tittar på oss om vartannat, närmre och närmre innan han till sist viker av och ger sig in i skogen!
Händelseförloppet tar sin början nere till höger och avslutas uppe till vänster! 

2 kommentarer: