lördag 22 juni 2019

Årets längsta dag, sommarsolståndet

Tillbringade vi hela dygnet ute i naturen. Fick förmånen att hjälpa en liten kopparödla över vägen, så jättesöt och vilka fantastiska ögon den hade! Strax därefter fick jag också syn på en vattensnok som dock klarade sig själv. Så pass bra att den ringlade iväg alldeles för fort så jag inte hann med att ta något foto. Den var mycket vacker, kolsvart med två vita fläckar på huvudet, lång och smal. Har aldrig sett en vattensnok tidigare så det var när jag kollade upp det som jag fick reda på att det var just en sådan!
Inte vet jag om det var just därför jag fick ormar i huvudet efter det för när jag sen tittade upp stod där också en ormlik gran!
Flera av trollsländorna jag fotade var mer än villiga att ställa upp på bild och stördes inte alls av att jag med macrot på kameran kröp väldigt nära intill!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar