söndag 18 november 2018

Någon som vet?

Vaknade inatt och steg upp för att dricka vatten och passade då också på att titta på stjärnhimlen. I riktning mot sydost såg jag då en stjärna som fångade min uppmärksamhet, men som visade sig inte vara någon stjärna.
Då jag tittade mer ordentligt ser jag ett vertikalt streck istället, som tre stjärnor på höjden fast de ändrade färg hela tiden som färgerna i en regnbåge. Hämtade kameran för att försöka fånga bilden. Det är svårt handhållet, litet darr här ger stora avstånd därute men det gick ganska bra ändå med kort slutartid.
Men, med en "fryst" bild kunde man ju inte se hur färgerna ändrades så därför ställde jag in en längre slutartid och rörde bara en aningens aning på kameran och på undre bilden kan ni se hur det blev. Men, vad var det jag stod och tittade på i ungefär 20 minuter (i samma riktning) innan jag gick och la mig igen? Någon som vet, någon som kan berätta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar