onsdag 10 januari 2018

Det stinker Mitt Skifte(punkt)org!

Efter en svacka satte det fart och folk började skriva under namninsamlingen:

INGEN MER CITRONSYRA I DET VI FÅR I OCH PÅ OSS TACK!


Nu då namninsamlingen äntligen satte riktig fart stoppade ni helt plötsligt namninsamlingen på grund av att innehållet ansågs olämpligt av en teammedlem i Mitt Skifte som hänvisade till Livsmedelsverkets syn på citronsyra! Började något att brännas?
För hur skulle det vara om Livsmedelsverket lyssnade till oss som är av en annan uppfattning?

Varför är det här viktigt! För att vi är väldigt många som absolut inte tål artificiellt, genom svartmögel, producerade produkter i det vi får i och på oss!

Från början skickade ni peppande mejl.
Hade det inte redan då varit läge att granska innehållet?


Eller kan det vara så att i alla de mejl ni skickade till mig också bad om donationer som inte hörsammades?

Varför är namninsamlingen olämplig, har jag frågat er. Har dessutom så gott jag kan "talat för sakens skull", i genom er, ett få förutbestämt antal tecken så att ni sedan kanske skulle ändra er!
Har också redigerat innehållet något till: ".. och andra genom svartmögel framställda produkter i det vi äter och får på oss!"

Men ni svarar ju inte!!! Hitintills har jag inte fått något svar från er och människor som vill skriva under namninsamlingen möts av:
"Vi har inaktiverat den här namninsamlingen på grund av innehållet."

Och hur var det nu med att ni inte nödvändigtvis behöver dela ståndpunkterna som ni skrev?


Därför är det här viktigt! Det handlar om demokrati och uttrycksfrihet och inte om er godtycklighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar