torsdag 11 maj 2017

Mötet med tornfalken

En falk, ropade jag! Bilen hann knappt att stanna innan jag var på väg ur den. Tanken på risken med att jag skulle kunna skrämma iväg fågeln hade förefallit mig, men bättre det än suddiga foton inifrån bilen, plus att jag i så fall hade fått vrida nacken ur led.
Falken satt lite väl långt bort, skulle jag våga gå lite närmre?

Då lyfte falken och jag trodde att jag hade skrämt iväg fågeln men då gör den det otroliga, den svänger runt och flyger mot mig! Landar helt nära och sätter sig och förbereder sin middag! Steg för steg närmar jag mig försiktigt fågeln tills jag kände att jag kunde få till en ganska okej bild utan att störa för mycket. Falken verkade dock helt obekymrad. Efter att jag hade stått där ett långt tag och tittat och fotat bestämde sig falken för att nu fick det vara nog med beundrande och flög vidare.
Jag ropade tack efter den lilla tornfalken!



Observera "godsaken" som tornfalken har mellan "tassarna"!
Klicka på bilderna för att få dem större!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar