fredag 1 juli 2016

Så det kan bli, så kan det gå!

Häromdagen; Anländer några minuter försent till evenemanget som jag hade tänkt att gå på  (jag som annars alltid är punktlig) och blev stoppad vid dörren, det var fullsatt! Snopet men efter en kort stund kom jag på att jag hade ändå funderat på om jag skulle kunna köra över skogen hem, förbi favoritplatsen. Nu så här efteråt kan jag bara säga att det var det bästa som kunde ha hänt! Allt har en mening och det blev en kväll i magins tecken!

Problemet var ju bara att jag inte var praktiskt klädd och jag hade bara en flaska med vatten med mig! Inte ens mina "andrastövlar" som brukar ligga i bilen fanns där.
Men man kan ju faktiskt vara lite försiktig!

Först fick jag för mig att stanna vid ett tjärn och där bev jag i hela 2 timmar! Hur skulle man kunna slita sig från både trollsländor och knoppande näckrosor i kvällsljus? Vandrade omkring lite när jag plötsligt sjönk och fastnade ordentligt med ena benet, cirka 50 cm djupt! Funderade på vilka "livlinor" jag skulle kunna ringa till som skulle kunna hjälpa mig i min nöd men som tur var sjönk jag inte lika långt med andra benet och till slut kunde jag ta mig upp igen!

Dock kommer kanske aldrig min långkjol att bli densamma igen.
Inte heller de nya fina tygskorna jag fick av dig M.... f´låt! :/
Satte mig på en stubbe, kvällen var så varm och fin! Tände en liten rökelse och mådde gott, en örn skrek i närheten!


Uppe igen!
Sen kom jag på att jag skulle hälsa på bävrarna, som inte var hemma! Tog i alla fall en promenad runt holmen och de som var där och fiskade gjorde stora ögon när jag kom traskande i långkjol och kortärmat! Kan annars berätta att blöta tygskor är bra som smygskor, de hörs inte alls i skogen!
På tillbakavägen såg jag en sten som rörde sig i vattnet! Det visade sig vara Herr bäver som också var på väg hem!

Det tog mig tre timmar att komma till min älsklingsplats som annars skulle ha tagit 15 minuter att köra från evenemangsplatsen! Funderade på om jag verkligen skulle gå ned till stranden men jag var ju redan blöt och lortig så vad spelade det för roll? Det ångrar jag inte en enda sekund! Fast jag måtte ha vart både yr och tokig för även rädslan att gå barbent i högt gräs och i fuktig mossa var som bortblåst!

 
Silvertärnor vs havsörn!



Och så mötte jag en prins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar