fredag 24 oktober 2014

Illa, värre, värst!

Spindelfobi är inte roligt!!
I morse (igår för henne) var min yngsta dotter på väg in från balkongen, hon skulle bara ta en dusch innan hon skulle gå och lägga sig när hon såg något svart som hängde i hennes hår framför ögonbrynet, när hon tittade i spegeln upptäckte hon att det var en enorm spindel!
= Spindeltraumatiserad dotter hör av sig till sin spindeltraumatiserade mamma!
Själv har jag efter bettet i somras råkat ut för några fler spindelmöten, varje gång vid samma fot, den vänstra (vad nu det kan betyda?) det tredje mötet var nyligen hemma i badrummet.

Vi jämförde fotona vi tagit av "våra" spindlar och de var ganska lika, skillnaden är bara att de är enormt stora i Nya Zeeland (hon sa att den var stor som en häst!! :o). Vissa av dem ser ut som riktiga monster och dessutom, tre arter av de tvåtusenfemhundra som finns på Nya Zeeland är väldigt giftiga, den hon hade i håret såg ut som en av dem, en Lampona Murina (vitsvansad spindel)!
Ja du lilla storasyster, storebror och stora storasyster, ni har en värsting till syster...

Min lilla spindel..


"Dotterns spindel"

Monstret hon mötte en dag utanför sitt jobb när hon skulle slänga skräp...

Spindeln som Latinosvärsonen hittade på deras balkong och fotade och skickade till mig..
Mucho gracias svärson, säger jag bara.. grrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar