söndag 4 maj 2014

Mitt hem är min verkstad (& 70-tal)

Jag tänker ofta efter innan, på vad jag skriver i mina blogginlägg och på hur mycket jag kan "lämna" ut, men i detta fall har jag bestämt mig för att det nästan skulle kännas som en underlåtenhetssynd att inte berätta!

Det pågår ett evenemang runt om i Jämtland nu i helgen, Kul Tur där allmänheten har bjudits in till att besöka ateljéer, verkstäder med mera för att möta konstnärerna. Se och diskutera arbetet på nära håll. Jag däremot, får inte delta eftersom jag inte är någon "riktig" konstnär!
Kanske lika bra det! Det hade nog blivit väl magstarkt att se mig krypa ned naken i badkaret och utföra någon slags performance genom att blåsa gröna såpbubblor med sugrör samtidigt som jag håller ett papper över huvudet!

Himmel vad jag avskydde min före detta svägerska som tillika var förskolelärare och pedagog under det fria sjuttiotalet! När hon tvingade ned mig i badkaret med tvålkritor för att jag skulle få möjlighet att uttrycka mig expressivt... Vilken 12-13-åring skulle gilla det?

Men nu som vuxen är det roligt!
Det är så att jag behöver en stor bild till mitt "Träd är liv" projekt. Och eftersom jag numer har erfarenhet, då jag har gjort flera mindre bilder i samma teknik, att det blir väldigt "nedskvättat" i köket, ja till och med ända ut i vardagsrummet (jag har ju öppen planlösning) har väntat på varmare kvällar som inte tycks komma, (och så här i efterhand förstår jag även att det heller inte hade fungerat att göra det ståendes ute) har funderat febrilt på hur jag ska lösa problemet. Och så var det här med tålamod, som inte heller tycks infinna sig. Men nu i helgen har jag kommit på det, att i badrummet är det så mycket mera praktiskt och mycket mera lättstädat!

Ja ni fattar va... Lillhulken eller Storhulken eller hur man ser det. Och jag, ja jag har till och med gröna tånaglar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar