onsdag 30 april 2014

Nej nej stopp

Skrek jag till snöflingorna igår, som påträngande tog sig igenom solskenet där ute. Inte nuuuu!
Förvisso har träden inte fått några spirande gröna löv ännu och sälgen har precis bara börjat blomma. Liftarna närmast, de med natursnö stängde för bara ett par dagar sedan, men ändå... När jag tittade ut på fjälltopparna omkring såg det inte så lovande ut, de var fulla med snö och mörka snömoln ruvade tungt ovanför. Idag när jag vaknade snöade det för fullt. Tack och lov, ära och ske pris (vad nu det betyder) att jag har min egna lilla värld, här inomhus!

"Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?" Karin Boye


Vild och galen är "Blomman för dagen"
och tar sina egna vägar. Nöjd och glad
ser Buddhan ut att ändå vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar