måndag 21 april 2014

"EldAnde"

Nog för att det var pimpeltävlingar här ute igår sa jag till sällskapet, men jag skulle aldrig sätta min fot ute på vårisen, jag vet hur det skulle gå! Strax efter att jag hade sagt det så kom två skotrar körandes i hög fart över isen. Efter dem i långsammare takt, kom också en pistmaskin!! Men jag vet hur det skulle ha gått...


Det har varit ett väldigt festande och eldande under den här påsken! Två restaurangbesök har jag blivit bjuden på, (en tredje kväll tackade jag artigt nej till, eftersom jag var slut redan efter den första) jag fick också besök här hemma då det anordnades knytkalas. Dessutom har det eldats några gånger, den andra gången med korvgrillning. Ni förstår nu att jag är helt slut eller?

PS! Hade tänkt att passa på att elda upp några av alla gamla pinnar jag har, bland annat den här "gamla gubben" som jag glödritade för några år sedan. Ibland måste man ut med gamla för att kunna släppa in det nya tänkte jag. Men när jag väl skulle stoppa in honom i brasan blev det protester så istället fick han bli eldvakt och följa en ny ägare hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar