onsdag 14 mars 2012

Triptyk?

Igår hittade jag några gamla foton från Konstens Vecka 2009 som jag totalt hade glömt bort. Bland annat på denna tuschteckning som jag hade uppsatt på en vägg på Södergårdens galleri. När jag skulle fota bilden upptäckte jag i linsen en spindel nere i högra hörnet. Spindeln sprang snabbt iväg och stannade nästa gång på min namnteckning (bild nr.2) för att sedan göra rusningen fram till hjärttrakten?, där den sedan satt i godan ro (bild nr.3 som visas här). Så frågan är om detta är en triptyk? Om det är ett tecken? Om det är i hjärttrakten eller bara hår under armarna som diskuteras så livligt just nu?

2 kommentarer:

  1. Så kul! Men jag vet inte vad tripptryck e för nåt.../G

    SvaraRadera
  2. Triptyk betyder trefaldig och är egentligen en benämning på en tredelad altartavla (med dörrar som viks upp), men triptyk används också inom konsten.

    SvaraRadera