tisdag 24 september 2019

Dinosauriernas återkomst?

Det var en mycket tidig morgon i somras då jag steg upp och smög mig ut, tänkte fota den uppåtgående solen. Som jag stod där i daggen hörde jag ett vrål som fick blodet att isas.

Jag höll andan, vågade inte andas, det lät direkt som en dinosaur alldeles i närheten av mig. Jag tittade mig runt, säkert i buskaget bakom mig!

Kunde inte röra mig, så förstenad blev jag av vrålet och så hördes vrålet igen. Har de kommit tillbaka på något vis började jag fundera?

Naturligtvis kunde det ju inte vara så utan det måste finnas en annan förklaring, kanske en äventyrspark i närheten som skickar ut ljud genom högtalare, men låter dom det vara på hela natten eller öppnar dom så tidigt??

När det åter brölade trillade polletten äntligen ned, jag får skylla på den tidiga timman, kanske var jag yrvaken?

Naturligtvis, na-tur-ligt-vis det här var ju kronhjortarnas rike jag befann mig i!!
Och om du inte har hört någon kronhjort bröla tidigare så vet du i alla fall nu hur det kan låta, det låter hemskt, det låter fruktansvärt och det får blodet att isas. Vill säga om du har sett Jurrasic Park förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar