tisdag 19 februari 2019

I mödrars spår.. (2)

Mamma berättade för mig några gånger sedan jag flyttat tillbaka till Jämtland om vilken upplevelse det hade varit att besöka Åre under deras första VM 1954.
Under Åres andra VM 2007, fick jag själv uppleva då jag var med och uppträdde tillsammans med delar av gruppen Älgklang. Iklädd vinterdräkter av håriga älghudar (det var jättekallt) spelade vi på ramtrummor, både i Åre och på Millestgården i Duved.

Nu när Åre för tredje gången var VM-värdar blev det bara ett kortbesök för min del.
Under den lilla timman hann jag dock att bli fotad och intervjuad  om mitt miljöengagemang vilket jag tycker var jättekul trots några fel i det färdiga resultatet (syns i bifogade skärmavtryck)!
 Fel bloggadress bland annat, men har ni hittat hit, ja då har ni ju hittat rätt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar