fredag 21 december 2018

Vad hände sen?



När jag själv blivit vuxen och hade egna barn och bodde söderut
åkte vi alla och hälsade på moster Elsa Hägg på Södra Torlandsgatan 23 b.

Då kunde jag visa barnen överskåpet till garderoben i sovrummet där jag blivit upplyft till "kojan" och blivit serverad limpsmörgås bredd med smör och honung, något jag tidigare aldrig hade smakat.
Barnen fick också egna roliga minnen från sovrummet!

Moster Elsa var i hela sitt liv väldigt lekfull och en riktig teaterapa!
Med Katarina Taikon som hade skrivit Katitzi turnerade de runt med pjäsen och jag blev bjuden till Göteborgs stadsteater för att se uppsättningen någon gång i början av 1970-talet.

Jo, så moster Elsa hade inte alls något emot att mina barn använde de två enkelsängarna som stod längs efter varandra i det lilla sovrummet för att användas till att hoppa över "helvetesgapet" inspirerade av Ronja Rövardotter!

Den dolda staden           #dendoldastaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar