torsdag 12 maj 2016

Världen är liten!

Det är ganska otroligt..
Sitter uppe i ett fågeltorn vid Ändsjön (Frösön) och spanar på brushanar när två unga killar dyker upp, vi hälsar på varandra och börjar småprata. Egentligen, säger ena killen, är vi bara tillfälligt här på besök, annars bor vi i Nya Zeeland!
Va, säger jag, där bor också min dotter sen treochetthalvt år tillbaka! Killen log, han hade bott där i åtta! Var bor din dotter? I Queenstown på sydön! Jaha, vi bor på sydspeten av nordön!

Min dotter har träffat en hobbit, drar jag till med!
Killarna skrattade och tittar på varandra, berätta du säger den ena till den andra och så berättar den ena killen att han förstås hade jobbat med effekterna till filmen!
Som om det inte vore nog håller ena killen på, som arbetar på en djurpark på nordön (om jag kommer ihåg rätt) med ett skogsprojekt för att rädda skogen!! Och så vidare och så vidare..
Vi pratar vidare tillfälligheter och sammanträffanden...
Säg till din dotter att höra av sig när hon kommer till nordön sa de, när jag berättat att hon tänkt sig en tripp dit opp! Det lovar jag att göra!

Te Motu Kairangi, Miramar Ecological Restoration




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar