söndag 26 juli 2015

Fotosession med en Blå jungfruslända

Men sätt dig då så att jag får ta ett fint foto av dig, sa jag till den Blå Jungfrusländan. Sländan satte sig snällt på ett näckrosblad och vände sitt ansikte mot mig.
Jättefint sa jag, men nu kan man ju inte se dina vackra blågröna vingar!
Den blå jungfrusländan flög då upp och satte sig alldeles intill mig på muren med sidan mot mig.
Hmm, nu var ju inte bakgrunden så fin men trollsländans skönhet överskuggar väl det?

Super sa jag till den Blå jungfrusländan, enda problemet nu är att det är motljus så nu kan man ändå inte se dina vackra metalliska blågröna färger!
Den Blå, tålmodiga, Jungfrusländan flög återigen upp och satte sig istället snällt på min andra sida (här skrattade väninnan som satt en bit ifrån och tittade på) för att ljuset skulle falla perfekt! Att jag sen inte hade normalobjektivet på för skarpa bilder, som jag hade kunnat haft nu när den ändå var så nära, ja det kan jag bara skylla mig själv för!

Men tusen tack lilla sländan för en fin fotostund, dig kommer jag aldrig att glömma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar