söndag 14 december 2014

Ska vi slå vad?

Goda vänner var idag hit med några växter eftersom dom skall flytta. Bland annat en helt fantastik 35-40 cm hög rosmarinplanta! Den behöver vattnas dagligen, sade frun i huset till mig!
Jaha sa jag, som min egen då och tänkte på hur den ser ut, 3-4 cm hög och liknar mest en avbarrad julgran...
Och barren som är kvar är torra, gråa och trista!

Faktum är att inga växter utom orkidéer tycks trivs hos mig, alla andra tröttnar och dör! Orkidéerna däremot, gillar att få en skvätt vatten, lite då och då och blommar år efter år utan omplanteringar! Efter tio-elva dar si sådär, när jag kommer ihåg det!
Men visst kan jag sköta blommor, när sommaren var slut gjorde jag i alla fall gräslöken fin inför hösten och vintern!

Funderar därför nu på om vi slå vad och se hur länge den nya rosmarinen kommer att överleva?

Min egen rosmarinplanta!
Gräslöksflätan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar