fredag 12 augusti 2011

Nackdelen med att använda köksbordet som arbetsbord


I morse satt jag och filosoferade och njöt över en bit Gäddede ekologiska korntunnbröd med en kopp kaffe. Eftersom brödet är så skört fick jag ofta väta fingertoppen för att få upp dom små tappade bitarna. Då plötsligt bet jag i något hårt. Hjälp! Min första tanke var att jag tappat en plomb, men då borde jag väl ändå ha känt att jag tappat den? Inte kunde den väl bara ligga där på bordet med smulorna? Andra tanken var att det kanske hade följt med en grusbit i brödet. Snabbt i förskräckelsen spottade jag i alla fall ut biten igen på bordet, vätte fingertoppen och fick upp den lilla biten. Genomskinlig... konstig plomb! Då fick jag se att det var en liten kristalltopp ungefär 2-3 millimeter lång! På bilden står den på en bit spegelglas.

1 kommentar: