onsdag 30 juni 2010

Storstadskänsla!

Igår fick jag följa med till en stipendieutdelning på Härke konstcentrum och efter att ha sett lite och hört stipendiaten Christina Langert tala om sitt arbete och sina tankar kändes det väldigt rätt att det var just hon som har fått det. Jag ser fram emot hennes utställning hösten 2011.

Tidigare på morgonen hade jag på webben läst en av Öp:s kulturartiklar "Nu är konstsommaren här", om Byhuset på Rödön som jag berättade om för min väninna när vi var på väg mot Frösön. Eftersom vi hade lite tid över stannade vi till.

Vilken överraskning, tänk att en stor granhäck kan vara en skiljelinje för känslan mellan of side och storstad, hela atmosfären andades något som jag inte förut har känt här uppe i Jämtland!

Galleri och trevligt krogkafé, mysig designbutik och en stor härlig trädgård. Det enda som skiljer sig från storstad är öppenheten bland personalen som varken är "hopknuten" eller sönderstressad.
Ett besök rekommenderas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar